Sunday 13 March 2011

JERAWAT

aku ni tidak la lawa sangat,tp cute tetap ada la....(kadang2 bangga diri2 penting) hahaha!!


   Cakap je zaman remaja, aku terbayang muka aku yang penoh ngan jerawat...eee...memang mimpi ngeri taw....jerawat ni start berkampung kat muka aku time tingkatan 4 lagi...bapak aku sampai cakap muka aku macam jalan tar! perghhhh..memang malu r nak berdepan dengan orang... member-member plak cakap aku pakai blusher(pemerah pipi) tapi yang semulajadi la...mane tak nye, bila hari panas je pipi aku mula jadi merah,kesan dari jerawat tu lah! lagi satu yang aku paling fobia bila tangkap gambar waktu malam, memang jelas nampak jerawat aku merah menyala...hadoi... kadang-kadang nak cover kekurangan,kita jadikan benda tu sebagai kelebihan kan...aku pon cakap la kat member-member..."aku sorang je yang ada pemerah pipi semula jadi taw, jimat duit....hehe" hakikatnye...... segan gak....huhu..


   Bukan takda usaha nak hilangkan menatang ni, tapi dah macam-macam ubat aku guna....dari ubat cina sampai la ubat dari klinik...dari traditional sampai la ke moden..tu tak masuk lagi klu aku pergi pasaraya besar orang tarik siap scan muka tengok jerawat n suruh aku beli produk diorang..huhu..malu....tapi tak jugak pulih,malang tol...degil jerawat aku ni.... time guna ubat dari klinik tu ada la kurang sikit, tapi just sementara je la...satu hari aku lupa sapu ubat, 1jerawat tumbuh...kos untuk 1ubat sapu tu plak RM30, pencuci plak RM15.. so total up sume skali RM45 aku perlu spend untuk setiap bulan..fuhh...pedih toksah cakap la,da naik lali dah...


   Jerawat aku mula hilang masa aku blaja tahun 2 kat uitm arau... nak taw ape rahsianya????? jeng! jeng! jeng!...nak dijadikan cerita, ubat jerawat yang selalu aku guna habis, aku suruh la ex-bf aku tolong belikan ubat jerawat yang baru...aku ni jenis kedekut sikit,siap pesan kt mamat tu "awk jangan beli yang mahal-mahal taw...klu tak awk bayar sendiri!" hehe.. tak lama pas tu mamat tu datang jumpa aku bagi 1produk..botol kecik je...aku tanye brapa ringgit...dia jawab"RM39" tapi bagi orang yang kedekut sikit macam aku ni, mahal betol!!!! dia belikan skali vitamin c untuk aku...tapi mungkin dah tengok reaksi muka aku yang macam tak puas hati je dengan produk tadi, dia cakap.."takpe, yang ni saya blanja..." (mak aku cakap rezeki jangan ditolak,jimat duit aku...hehe) eh lupa lak nak bagitaw, nama produk tu Dalacin-T.


   aku try guna Dalacin-T ni, elok ke tak aku tawakal je la.. dalam tempoh 1minggu, member aku cakap jerawat ak dah berkurang...memang cepat la kesannya, mungkin disebabkan aku makan vitamin c skali kot..kesan berganda..hahaha!!! dalam sebulan sume member yang jumper aku tanya camna jerawat aku boley lesap...?aku balik kampung pon makcik2 aku tanya aku pakai produk apa...hehe..malu taw.....macam duta produk lak....haha!! sekarang ni alhamdulillah muka aku dah ok dah...tak macam dulu...sekarang ni aku rasa lebih yakin dengan diri aku terutama bila nak pose depan kemera...biasa r, giler glamour...pantang nampak kemera....hahaha tapi yang pasti tambah comel...hahaha!!!


   Kesimpulannya bagi aku Dalacin-T ni memang bagus dan effective la...kawan aku dah ramai yang guna dan memberikan kesan positive...stakat ni cuma sorang je yang aku taw tak membuahkan hasil...mungkin sebab produk ni tak sesuai dengan jenis kulit dia...huhu..nasib badan.......tapi walaumacamana pun, apa yang penting usaha dan tawakal, semua dengan izin Allah..... betol tak? betol tak? Hehe...


bawah ni pic aku sebelum dan selepas:









2 comments:

  1. menarik dan tertarik smmgnye da bomb~ :D

    ReplyDelete
  2. weh baik ang jual ja product nie comfirm laku wey

    ReplyDelete